[Tweeters] Skagit Parasitic Jaeger etc

Gary Bletsch garybletsch at yahoo.com
Sat Sep 14 21:48:35 PDT 2013

Dear Tweeters,

Early this morning, a Parasitic Jaeger hassled a Glaucous-winged Gull right next to Rosario Head (Skagit County). There were quite a few Black Oystercatchers and Harlequin Ducks there, too. A Ruby-crowned Kinglet and quite a few other passerines foraged in the brush below the head. I saw only one Heermann's Gull, but it was foggy.

At March Point, several Black Turnstones foraged on the usual pier. A small flock of Semipalmated Plovers was on the mudflat near Whitmarsh.

Yours truly,

Gary Bletsch

Gary Bletsch

Near Lyman, Washington (Skagit County), USA

garybletsch at yahoo.com

"Nun," sagte ich, "wenn ich ein Taugenichts bin, so ist's gut, so will ich in die Welt gehen, und mein Glueck machen." Und eigentlich war mir das recht lieb, denn es war mir kurz vorher selber eingefallen, auf Reisen zu gehen, da ich die Goldammer, welche im Herbst und Winter immer betruebt an unserm Fenster sang: "Bauer, miet' mich, Bauer, miet' mich!" nun in der schoenen Fruehlingszeit wieder ganz stolz und lustig vom Baume rufen hoerte: "Bauer, behalt' deinen Dienst!"